CONTACT

Het bedrijf

Van klein atelier tot ondernemingsproject

Een speler die niet is weg te denken uit de sector van de verse pasta: zo kan de onderneming Pastificio della Mamma, met haar producten die worden gecommercialiseerd onder de naam Pasta della Mamma, nog het best worden omschreven.

De onderneming werd in 1980 opgericht door een Italiaan die gepassioneerd was door gastronomische traditie. Pastificio della Mamma startte in een klein atelier met de productie van verse pasta voor restaurants uit de regio Luik.

In de jaren negentig groeit Pastificio fors en het bedrijf trekt naar de industriezone van Haut-Sarts. In 1997 stappen dan enkele nieuwe aandeelhouders in. Deze nieuwe organisatie zorgt voor de nodige versterking voor de uitbreiding van Pastificio en het ondernemingsproject krijgt vaste vorm.

 

 

 

 

Een hightech productiesite

De productiesite, die bijzonder veel flexibiliteit biedt, stelt Pastificio in staat om in te spelen op heel specifieke eisen.

Dat de site erg modern is, blijkt uit verschillende aspecten:

  • Kwaliteit, veiligheid, hygiëne : aangepast aan de meest strikte Europese eisen, traceerbaarheid, HACCP-methodologie en ISO 22000- en FSSC 22000-certificaties.
  • Enige Belgische onderneming die een zo volledig gamma van authentieke en traditionele pasta’s en afgeleide producten aanbiedt.
  • Ideale geografische ligging, in de belangrijkste logistieke regio van Europa (volgens een onderzoek dat in december 2009 werd gepubliceerd door consultant Cushman & Wakefield).
  • Voortdurende investeringen : nieuwe opslaghal in 2008, vierde productielijn, inrichting van nieuwe kantoren in 2010, nieuwe keuken in 2013 en nieuwe koelinstallatie in 2014.
  • Aanboren van nieuwe markten: waar de klanten aanvankelijk vooral restauranthouders waren, kan de onderneming vandaag ook groothandelaars, bedrijven uit de voedingsnijverheid, de grootdistributie, grootkeukens, catering en horeca tot haar klanten rekenen.
  • Internationale dimensie: de klanten komen niet alleen uit België, maar ook uit Nederland, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Ierland, Luxemburg, enz.

Pastificio della Mamma S.A*. en bref

  • Activités : pâtes fraîches, précuites ou surgelées, pâtes farcies, lasagnes, cannellonis, roulades et sauces.
  • Fondation : 1980.
  • Localisation : Liège (Belgique).
  • Personnel : 40*.
  • Pourcentage à l’exportation : 35 %**.
  • Production : 3.000 tonnes de pâtes**.
  • Investissements : 5 millions EUR pour la période 2008-2013
  • Principaux marchés : grossistes, industries agroalimentaires, grande distribution, collectivités, catering et Horeca.
  • Certifications : ISO 22000, HACCP.

*Pastificio della Mamma est le nom de la société.
Pasta della Mamma en est la marque commerciale.
**Chiffres 2013

Filosofie

Pastificio della Mamma is een onderneming die een project op lange termijn nastreeft, een project dat wordt gedeeld door zowel directie als medewerkers.

Onze visie

Wij willen bijdragen tot een harmonieuze wereld door authentieke voedingsproducten te ontwikkelen die de mens en zijn omgeving respecteren; wij combineren onze knowhow en onze technologie met de kennis van de bodem.

Onze missie

Wij bieden pasta’s die een gevoel van welbehagen creëren, die het resultaat zijn van onze passie voor de bodem, voor mens, milieu en innovatie. Wij brengen de zon aan tafel en in de harten, door smaken en kleuren te laten ontdekken.

Onze waarden

Ons team

WILT U IN CONTACT BLIJVEN MET PASTA DELLA MAMMA ?

Pasta della Mamma ontwikkelt voortdurend nieuwe producten die u kunnen interesseren. Volg ons op de sociale netwerken of via onze nieuwsbrief!

Newsletter

Privacybeleid